maandag 23 februari 2009

Maaike!!

Beste bloggers,

na een weekje thuiszitten na mijn vele reizen had ik alweer iets om naar uit te kijken! Het kwam deze keer rechtstreeks uit Belgie en landde op 28 januari om 11u in de luchthaven van Buenos Aires. Haar naam: Maaike Vanderheyden. Ik en mijn broers gingen haar ophalen aan de luchthaven. Na een uurtje wachten kwam ze dan uiteindelijk uit de deuren gestapt. Het weerzien was ongeloofelijk..

Hierna reden we terug naar mijn huis waar Maaike mijn familie leerde kennen. Na een gezellig middagmaal gingen we even de stad in om daarna naar mijn andere familie af te zakken. Daar konden we vijf dagen in de kamer van Federico blijven, want die was op vakantie met Viky naar New York.

Die dagen in Buenos Aires hebben we alle highlights bezocht en ook een dag naar San Isidro en Tigre. Voor mij was het allemaal oud, maar Maaike vond het echt fantastisch en ik was zo blij om mijn vriendinnetje te zien dus voor mij was het ook fantastisch!

Twee februari vertrokken we dan naar Cordoba. Cordoba is de tweede grootste stad van Argentinie (na Buenos Aires), maar ook een zeer gezellige stad met ongeloofelijk vriendelijke mensen. Hier hebben we twee dagen de stad bezocht en dan de derde dag naar het huis van Ernesto ´Ché´ Guevara. Het huis ligt in Alta Gracia waar Ché de meeste tijd van zijn jeugd heeft doorgebracht, dit dorpje ligt een beetje buiten de stad en is omringd door een prachtig heuvellandschap. Hier staat ook de motor waarmee hij zijn reis door Zuid-Amerika heeft gedaan en zijn legerpak. Fidel Castro en Hugo Chavez hebben dit huis ook al bezocht in 2007.

In Cordoba zelf verbleven we in een klein en gezellig jeugdherbergje met leuke uitbaters en waar we ook een heerlijke Asado hebben gegeten.

Na een leuke tijd in Cordoba reisden we dan door naar Missiones en de watervallen van Iguazu. We vertrokken ´s middags met de bus vanuit Cordoba en kwamen in Montecarlo, Missiones aan om 8u ´s ochtends de volgende dag. Hier woont Jonas nog een jongen van AFS Belgie die hier een jaartje woont. Normaalgezien gingen we direct doorreizen naar de watervallen, maar omdat we te moe waren besloten we dan maar om daar een dagje te blijven. We gingen dan naar het openbaar zwembad van Montecarlo en ´s avonds was er dan het carnaval van de stad. Dit was zeer mooi en indrukwekkend om te zien hoe ze hier carnaval vieren.

De volgende dag vertrokken we zeer vroeg naar Puerto Iguazu. Dit is het stadje dat vlakbij de watervallen ligt. We lieten onze koffers achter in een hotel waar die nacht gingen logeren en vertrokken met de bus naar de Braziliaanse kant. Iguazu ligt namelijk aan het drielandenpunt Paraguay, Argentinie en Brazilie en de watervallen hebben een Braziliaanse en Argentijnse kant. We hadden al gepland om de eerste dag de Braziliaanse en de tweede dag de Argentijnse kant te doen. Na de douane en een busritje van een halfuurtje kwamen we aan in Foz do Iguazu (stadje aan Braziliaanse kant). Hier namen we de bus tot aan de watervallen. Het eerste zicht dat je hebt is werkelijk fenomenaal! Het zijn er zo vele en zo grote! Het enige minpunt was de ongeloofelijke hitte, je komt buiten en je begint te zweten, je zit namelijk in de jungle waar de luchtvochtigheid zeer hoog is. Dit maakt het met momenten ook zeer moeilijk om te ademen.

Na de Braziliaanse kant bezocht te hebben legden we ons beiden aan het zwembad van het hotel om wat af te koelen en te genieten van de vakantie.

De volgende dag vertrokken we dan ´s morgens vroeg om de Argentijnse kant te bezoeken. Argentijnen zeggen altijd dat dit de beste kant is van de watervallen en eerlijk gezegd hebben ze ook gelijk. De Argentijnse kant brengt je echt tot bij de watervallen en er zelfs onder. Je voelt de kracht die er vanuit gaat en het is echt ongeloofelijk indrukwekkend! De panoramische zichten zijn zelfs beter dan de Braziliaanse kant, desalniettemin waren we blij dat we de Braziliaanse kant hebben gezien en dat we in Brazilie waren geweest! Na deze schitterende dag namen we de bus ´s avonds terug naar het vertrouwde Buenos Aires waar we de rest van de dagen nog bij mijn oude familie bleven.

Op 14 Februari had ik dan nog een dagje gepland voor Maaike, maar jammer genoeg moest ze die avond dan alweer naar Belgie. Gelukkig rest me nu nog maar 4,5 maand voor ik ze weerzie. En omdat we al eens 6 maand overleeft hebben zal dat maar een kleintje worden!

Volgende avonturen volgen (zoals mss een reisje naar Uruguay met Thomas Buyse en Laurens Degroote)!

Groetjes,

Micha!

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Micha,

Ik las op je blog dat je een jaar in Argentinië gestudeerd hebt. Misschien kan je me wel helpen. Ik werk namelijk voor het VTM – programma All you need is love. Momenteel zijn wij volop bezig met de voorbereidingen voor het derde seizoen. Presentator Mathias Coppens reist daarin de wereld af om mensen die elkaar graag zien maar niet of nauwelijks bij elkaar kunnen zijn, weer samen te brengen. In ons vorig seizoen brachten we onder meer het verhaal van Janne die tijdens haar AFS jaar haar huidige vriend Rommel, uit Peru, leerde kennen. Met onze hulp kon Rommel haar hier een verrassingsbezoek brengen.

Ook dit jaar zijn wij weer op zoek naar hartverwarmende verhalen. Ken je iemand met een ver buitenlands lief die hij of zij maar zelden ziet of heb je zelf een geliefde die naar het buitenland vertrokken is en mis je hem of haar verschrikkelijk? Wil je iemand met familie in het buitenland herenigen of wil je doodgraag een bijzondere vriendschap ver weg terug aanhalen, laat me dan gerust iets weten!

Kan je deze oproep daarnaast naar zoveel mogelijk mensen doorsturen? Dat zou een hele hulp zijn voor ons. Ik kijk al uit naar je antwoord!

Meer info vind je ook op : www.vtm.be/all-you-need-is-love
Mailen kan op : daisy.deturck@endemol.be

Groetjes,
Daisy De Turck
Redactrice All you need is love