dinsdag 14 oktober 2008

School - Nieuwe Familie - Buenos Aires

Hola,

het is al weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets nieuws op de blog heb geschreven. We zijn nu weer eens een maandje verder.

Ik ga momenteel al een drie weken naar Lycio Nuevo. Het is een public school in de buurt, moet wel elke dag om 6.15u opstaan om om twintig na zeven op school te zijn. De school eindigt ook al wel om kwart voor twaalf. Het is zeer klein met leuke mensen, alleen heb ik het gevoel dat het intelligentieniveau hier een tikkeltje lager ligt dan in Belgie. Zit momenteel in het 4de studiejaar, wat hier het voorlaatste jaar is zodat ik na de zomervakantie (december t/m maart) in dezelfde klas zit. Heb een fijne klas met heel vriendelijke mensen die allemaal zeer geintresseerd zijn in mijn situatie. Het is een zeer kleine school met leuke mensen, alleen heb ik het gevoel dat het intelligentieniveau hier een tikkeltje lager ligt dan in Belgie. In de klassen gebeurt niet al teveel, de mensen slapen, lezen, babbelen of wandelen tijdens de lessen. De eerste weken was het allemaal wel nieuw en boeiend, maar na een paar weken blijkt het toch ook gewoon school te zijn en is het even saai hier als in Belgie. Natuurlijk is het echt wel goed om Spaans te leren en heb echt het gevoel dat het erop vooruitgaat! Heb ook al mijn eigen fanclub op school en maak elke dag nieuwe vrienden!

Na lang zoeken heeft AFS Argentinie dan toch een ander gezin voor me gevonden. Het is een gezin met twee broers, eentje van mijn leeftijd en een andere van vijfentwintig. Julian(18) is voor zes maand naar Duitsland gegaan en Martin(25) is naar Zuid-Afrika gegaan voor een jaar, beide met AFS. De ouders zijn zeer vriendelijk en de ze spraken er uitsluitend Spaans. Ik verhuis volgend weekend, maar zie het niet echt zitten. Ik heb hier echt de tijd van mijn leven in dit gezin en wil hier niet direct weg, maar natuurlijk is het AFS dat beslist. Het nieuwe gezin woont in een appartement ongeveer 10 blocks hiervandaan. Mijn kamer is zeer klein, mijn kast is in de woonkamer en moet een kleine badkamer delen met mijn twee broers. Dus het wordt wel even wennen ten opzichte van dit huis.

Buenos Aires is een zalige stad en begin men weg er al volop in terug te vinden. Heb wel zin om ook een beetje het land te verkennen en te reizen, maar hoop dit genoeg te doen in de zomervakantie.

Hasta luego,

Micha

1 opmerking:

Unknown zei

vos que queres ser jounalistt, te llamo el finde, voy a tener que estar estudiando como una zorra
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
(L)