maandag 3 november 2008

Nieuwe Familie

Hola,

Het is dan eindelijk gebeurt, de langverwachte familie-switch. Het was een zaterdagmiddag zoals alle anderen dat Julio (papa) en Julian (jongere broer van 18) me kwamen ophalen voor de grote verhuis. Het was niet de eerste keer dat ik Julian en Julio zag, ze hadden me al twee keer uitgenodigd om bij hun te komen eten. Ik was verdrietig en tegelijkertijd opgewonden om me in het nieuwe avontuur te storten. Het afscheid met de Sananes-familie was zeer soepel omdat ik wist dat ik ze nog vele keren ging zien.

Eenmaal aangekomen in mijn nieuwe appartementje, begon ik me direct te installeren. Het leek echter dat ik er maar twee weken ging blijven dan een heel jaar. De moeder (Patricia) is verschrikkelijk vriendelijk en hielp me direct met alles uit te pakken en de zeggen waar alles stond moest ik iets nodig hebben. Het contact met de twee broers verliep wat stroef, maar dat was ook zo in het begin bij de Sananes familie, dus daar maak ik me niet echt zorgen om.

We zijn nu al twee weken verder en begin me al aardig thuis te voelen. Het contact met Julian is aan het beteren, hoewel ik niet goed weet of hij me nu echt aardig vindt of maar doet alsof. Martin is momenteel heel druk met zijn studies bezig en laat ik liever met rust, tijd zat om met hem door te brengen. Ik heb ze nog veel te vragen over van alles en nog wat zoals bijvoorbeeld hoe hun jaar was in het buitenland. Julian is namelijk zes maand naar Wuppertal, Duitsland geweest en Martin heeft een jaar in Zuid-Afrika gewoont.

Volgende week vertrek ik op een uitstapje met AFS voor een weekje naar La Plata, een stadje in de buurt van Buenos Aires. Hierover natuurlijk veel veel meer in mijn volgende berichtje.

Voor de rest wordt het hier alleen maar warmer en warmer en het ziet er niet uit dat dat snel gaat veranderen. De mensen blijven me hier zeggen dat ik nog ga afzien in de zomer, want voor mij is het nu al een hittegolf. Dat wordt afzien deze zomer. Voor de rest ben ik volop aan het plannen voor de zomervakantie, want wil absoluut veel reizen in dit prachtige land. Er is zoveel te zien en te bezoeken dat ik bijna gek wordt als ik eraan denk. Buenos Aires valt goed mee, maar het wordt toch eens stilaan tijd dat ik nog eens in het platteland zit, want begin het stilletjesaan wat te missen. Hopelijk komt daar snel verandering in!

Vele groeten uit het zonnige Argentinie,

Micha

Geen opmerkingen: